
Slovenske željeznice nastavljaju modernizirati svoj vozni park. Potpisali su ugovore o kupnji 20 putničkih vagona i četiri nove višesistemske lokomotive.
| Time će pokušati poboljšati kvalitetu javnog putničkog prijevoza. Posao je vrijedan 97 milijuna eura. |
„Ovim provodimo četvrtu fazu razvoja putničkog prijevoza u međunarodnom okruženju. Naš je cilj u sljedeće tri do četiri godine postati glavna transferna točka iz jugoistočne Europe u zapadnu i sjevernu Europu, a ovaj posao će nam to omogućiti“, naglasio je Miha Butara, direktor SŽ-Potniškog prometa, prilikom potpisivanja ugovora. Kako je objasnio, vagoni su udobniji i imaju niski pod, što će omogućiti lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti. „Ovim obnavljamo vozni park koji je bio prilično zastario“, ponovio je. Riječ je o četiri interoperabilne električne lokomotive Siemens Vectron namijenjene vuči međunarodnih putničkih vlakova. Lokomotive će biti opremljene najmodernijim ETCS sigurnosnim sustavom i omogućit će promet u osam zemalja (Slovenija, Austrija, Hrvatska, Mađarska, Srbija, Njemačka, Češka i Italija do Trsta), bez potrebe za presjedanjem na graničnim stanicama. Njihova maksimalna brzina bit će 200 kilometara na sat. Prilikom kupnje novih garnitura vlakova naglasio je da se dovršava i preuzimanje posljednjeg od 72 Stadler vlaka. U budućnosti će uložiti u 40 do 45 novih vlakova. Takvim kupnjama ciljaju na učinkovit javni prijevoz. Prema njegovim riječima, u budućnosti planiraju uložiti u 40 do 45 novih vlakova, što bi ih još više približilo europskim standardima. Posao je vrijedan oko 97 milijuna eura, a Ministarstvo zaštite okoliša, klime i energetike doprinijet će s 44 milijuna eura iz Fonda za klimatske promjene. Kumer je također naglasio da novi vlakovi poboljšavaju kvalitetu javnog putničkog prijevoza, što je po njegovom mišljenju dovelo i do povećanja broja putnika. Dodao je da takve mjere smanjuju siromaštvo mobilnosti, a istaknuo je i poboljšanja u zakonodavstvu. Ministar Bojan Kumer dodao je da je Slovenija na začelju EU po prijeđenim kilometrima u javnom putničkom prijevozu. "Sada se penjemo prema gore, što nas naravno veseli, još imamo puno posla", dodao je. Direktor Siemens Mobility Slovenia Aleš Napast naglasio je da njihova tvrtka s ponosom surađuje sa SŽ-om već 25 godina u obnovi i modernizaciji željezničkog prometa te je, između ostalog, naglasio da kompozicije, svojim višesistemskim dizajnom, omogućuju prelazak granica bez prepreka, tj. bez prekida sigurnosnih sustava. Izvršni direktor Magyar Vagon Grupe, Laszlo Ludvig, naglasio je da će ovaj izvozni projekt za Sloveniju omogućiti Magyar Vagon Grupi da se etablira ne samo na domaćem tržištu, već i na međunarodnoj razini s domaćom serijom vagona IC+. |